סטודנטים? אם גם אתם לוקחים את הלימודים שלכם ברצינות וחשוב לכם להצליח מעל ומעבר בכל הבחינות והעבודות, יכול מאד להיות שזה משהו שגורם לכם להרבה מתח וחרדה כרונית בחיים. חשוב לדעת שמתח וחרדה הן אמנם תופעות המוגדרות כנפשיות, אך כאלו שלהן יש בהחלט לא מעט ביטויים פיזיים בגוף שלנו ואחד הביטויים הללו הוא היחלשות של השיער ונשירה. אם גם אתם סובלים מהדבר ובמיוחד אם הבחנתם בכך לראשונה מאז תחילת החיים האקדמיים, יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא הלחץ המצטבר שאתם חווים. יחד עם זאת חשוב לדעת שיש עוד מגוון סיבות בגינן הדבר יכול לקרות ולפעמים מדובר בשילוב של הדברים שמביא לנשירה מוגברת. אם זה משהו שמפריע לכם, הנה כמה סיבות נוספות שעשויות להסביר מדוע זה קורה שכדאי להכיר.

התקרחות גברית טיפוסית

הסיבה הזו רלוונטית לגברים בלבד ומיד אחריה נדבר על כמה סיבות שהן רלוונטיות לשני המינים. ההתקרחות הגברית הטיפוסית היא אחד הדברים הנפוצים ביותר בעולם. לא מדובר במחלה אלא במצב פיזיולוגי תקין, בו הגוף ממיר את הורמון הטסטוסטרון להורמון מסוג שונה, מה שמתבטא בהיחלשות השיער ונשירה באזור המפרצים ובפדחת. המצב הזה הוא קל לאבחון יחסית ורופא העור יוכל לקבוע מייד אם זו הסיבה לנשירה אצל גברים. מגזין balding הוא מקור מידע מצוין ומומלץ אם אתם רוצים לשמוע על הפתרונות הקיימים לבעיה ולקבל באופן כללי מידע נוסף על סוגי התקרחות ונשירת שיער.

תזונה לקויה

תזונה לקויה היא סיבה מרכזית למדי לנשירת שיער וזה כאמור משהו שיכול לקרות לנשים וגברים כאחד. ישנם רכיבים תזונתיים מסוימים האחראים על הצמיחה התקינה של השיער, ואם הגוף שלנו לא מקבל את הכמות הנדרשת זה יכול לבוא לידי ביטוי בנשירה בהחלט. כמו כן זה עשוי לגרום לפעמים למראה שיער דק וחלש. גם את זה ניתן לבדוק בקלות אצל הרופא וסדרה פשוטה של בדיקות דם. אפשר לטפל דרך צריכה של מזונות המכילים את החוסרים או שימוש בתוספי תזונה מתאימים.

שימוש מופרז בסמים ואלכוהול

מבלי לקחת עמדה ולומר אם מדובר בתופעה רצויה או לא, נאמר ששימוש בסמים ושתייה אלכוהולית יכולים לגרום גם הם לנשירה. עבור סטודנטים זה משהו שעשוי להיות בהחלט אקטואלי, שכן רבים מנצלים את התקופה הזו לבילויים ויש מי שיוצא להפריז בעניין הזה. אם אתם סובלים מנשירה ואכן צורכים חומרים מסוימים במידה רבה, שווה לנסות ולהפסיק או להפחית במידה משמעותית ולראות אם בחלוף הזמן נרשם שיפור במצב השיער.

לא רק הלימודים והמבחנים: כל הסיבות לנשירת שיער במהלך הלימודים

שינויים הורמונליים בגוף

ההורמונים בגופם של נשים וגברים אחראים במידה רבה על המראה החיצוני באופן כללי ובפרט על מראה השיער ועל כן כל שינוי הורמונלי מכל סוג שהוא עשוי להשפיע לכאן או לכאן ולהיות זה שאחראי בעצם גם מקרים מסוימים של נשירת שיער. זה יכול להיות עקב חשיפה למוצרים המכילים הורמונים מסוימים, שינוי בגלולות ואמצעי מניעה אצל נשים ולפעמים גם סתם כך בלי שום סיבה נראית לעין. אפשר ורצוי לבדוק אם אכן בכך מדובר אצל הרופא. אגב, זוהי הסיבה אגב לנשירה מוגברת אצל נשים לאחר היריון ולידה.

 

בשורה התחתונה – הלחץ שאתם חווים בלימודים בהחלט עשוי להיות קשור לנשירת השיער ממנה אתם סובלים ובלי קשר אליה חשוב לטפל בו ולהפחית אותו למינימום. עם זאת חשוב לדעת שאם אתם רוצים לטפל נקודתית בעניין השיער, יש לבדוק ולשלול סיבות אפשריות נוספות לכך.