ככלל, סטודנטים היא לא הקבוצה הכי מועדת לבעיות רפואיות וסיבוכים כלשהם מהסיבה הפשוטה שמדובר באוכלוסייה צעירה יחסית. יחד עם זאת, יש גם בה רבים אשר נזקקים לטיפולים ואבחונים רפואיים כמו גם השתתפות בהליכים שונים. סטודנטים רבים עוסקים בפעילויות ספורטיביות או פעילויות אתגריות כמו טיפוס, רכיבה או טיולי הליכה ממושכים. כל זאת מביא רבים מהם אל מוסדות רפואיים שונים כמו קופות חולים, חדרי מיון, רופאים מומחים וכו'. במאמר הזה נרצה להנגיש מידע שהוא מאד חשוב בהקשר של טיפולים רפואיים דווקא לסטודנטים. זאת משום שרפואה, תרופות ובתי חולים הם לא נושאי שיחה נפוצים אצל סטודנטים ולכן רבים פשוט לא מודעים אליהם. רשלנות רפואית היא אחד הנושאים החשובים שרצוי להכיר בכדי שאם חלילה היא מתרחשת, תדעו כיצד להגיב.

מהי רשלנות רפואית

כל טיפול רפואי יכול להסתיים בכישלון. ניתוחים שונים, אפילו אם על הנייר יש להם אחוזי הצלחה גבוהים, יכולים להיכשל מכל מיני סיבות. תרופות אשר ניתנו לכם בכדי לפתור בעיה מסוימת, יכולות לא רק שלא לפתור את אותה בעיה, אלא אפילו לגרום להרעה במצב. למרות כל המתואר כאן, אלו עדיין לא מקרים של רשלנות רפואית. הם יכלו להיגרם מסיבות אחרות. ברשלנות רפואית יש אלמנט של חוסר במתן טיפול מקצועי, מתן טיפול לא נכון או התעלמות מנתונים שונים באבחנה רפואית. אלו צריכים להיות לא סתם טעויות, אלא התנהלות שהיא לא סבירה בעליל. העילות לתביעה בנושא רשלנות רפואית יכולות להיות רבות והן תלויות בכל הליך בפני עצמו. בזמן ההיריון והלידה למשל ישנן תביעות רשלנות רפואית סביב הנושא של בדיקות ההיריון, הליך הלידה ואבחון מוקדם של מחלות אצל התינוק. הניתוחים יתכנו רשלנויות רפואיות סביב אי ביצוע של ההליך לפי השלבים הקבועים והסדר הנכון, אי מתן תרופות או אבחון לא נכון. אלו כמובן רק דוגמאות.

את הרשלנות הרפואית יכול לבצע כמובן רופא או רופאה אבל לא רק הם. הרשלנות יכולה להיגרם על ידי אח או אחות, על ידי טכנאי הרנטגן או אנשי המזכירות הרפואית אשר איבדו מסמך עם תיעוד רפואי חשוב. בנוסף, צריך להיות אלמנט של פגיעה אשר נגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית.

גם סטודנטים יכולים לממש זכויות בעקבות רשלנות רפואית

הגשת תביעות רשלנות רפואית

את התביע על הרשלנות הרפואית ניתן להגיש נגד אנשי מקצוע ספציפיים או נגד מוסדות. אלו יכולים להיות בתי חולים, קופות חולים, בתי מרקחת, חברות תרופות ועוד. השלב הראשון בהליך הארוך הזה הוא פניה לעורך דין אשר מתמחה ברשלנות רפואית. הוא יעזור לכם לעשות סדר במסמכים וגם לאסוף עוד מסמכים וראיות תומכות נוספות. בתור סטודנטים בלי הרבה אמצעים כלכליים, חשוב שתהיו מוכנים להוצאות הראשוניות בתביעה. חלק גדול מהם יהיה על עדות של רופא מומחה. למעשה, לא ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית ללא תצהיר שכזה עוד טרם המשפט. את התביעה תוכלו להגיש עד שבע שנים מיום התרחשות האירוע אשר גרם לפגיעה שלכם כאשר יש לכך חריג אחד: אם לא הייתם מודעים לפגיעה, שבע השנים מתחילות להיספר מהרגה שנודע לכם עליה כאשר גם כאן יש גבול עליון של עשר שנים.

לבסוף, חשוב להכיר את הנושא מכיוון שבתביעה על רשלנות רפואית אתם תובעים כספים אשר יפצו אתכם על הפסד ימי לימוד, ימי עבודה או אפילו על פגיעה אשר תמנע מכם לעסוק במקצוע מסוים בעתיד. אתם למעשה מבקשים פיצוי על משהו אשר נלקח מכם ללא אשמתכם ולכן חשוב לתבוע ולעשות זאת באופן מקצועי עם עורך דין מנוסה.