אם גם אתם בחרתם לעלות על האופנוע כדי להגיע בזמן לקורס, נראה שגם אתם עצרתם להבין שבאמצעות רכיבה על אופנוע נמנעים מפקקים, חוסכים בדלק, לא תלויים בתחבורה הציבורית ואפילו אין צורך לבזבז זמן על מציאת חנייה. עם זאת, על מנת להפיק את המיטב מהאופנוע אין זה רק מספיק להקפיד על כללי נהיגה בטוחה, אלא גם חשוב לוודא שקיים ברקע ביטוח חובה.

למה חייב לעשות ביטוח חובה?

אין זה סוד שביטוח חובה נחשב יקר. מדובר בהוצאה של כמה אלפי שקלים מידי שנה. אי לכך סטודנטים רבים חושבים האם באמת זה חובה לעשות ביטוח חובה. ובכן כן, הביטוח נקרא כך מהסיבה הזאת בדיוק. הסיכויים לעבור תאונה יחסית קשה על אופנוע הרבה יותר גבוהים לעמת נהיגה ברכב. מכאן שמספיק שתעברו תאונה קטנה, כדי שתעמדו מול הוצאות משמעותיות. מבקשים להימנע מכך ועל הדרך לחסוך כמה שניתן? מוזמנים להכיר את סוכנות הביטוח המובילה אודי דגן. כל שנדרש לעשות זה רק לציין מספר דגשים אישיים, לבחון תוספת של ביטוחים משלימים ולקבל הצעת מחיר אידאלית.

הרבה ומעבר לכיסוי עלויות רפואיות

ראשית נעצור להבין מה ביטוח חובה מכסה. ובכן לעומת ביטוח מקיף וביטוח צד ג', ביטוח חובה מכסה כל מה שנוגע לפגיעה רפואית גופנית. אם שלכם ואם של אנשים אחרים. מכאן שבין אם שוברים את היד ובין אם נדרש ניתוח מורכב, הכיסוי מכסה כל הוצאה רפואית באופן מלא ומידי. מעבר לכך, ביטוח חובה מפצה בגין אובדן כושר עבודה. המשמעות היא שאם בשל תאונה אינכם יכולים להמשיך לאייש משרה לאורך תקופה, הביטוח מעניק פיצוי משמעותי. אם כל זאת לא מספיק, הרי שביטוח חובה גם מכסה פגיעה בכושר ההשתכרות העתידי. כאן נעצור לחדד שהביטוח אינו מתייחס רק למקרים שנוגעים לנזקים פיזיים, אלא גם מפצה בגין כאב וסבל, שני פרמטרים שעשויים להתגלות כרבי ערך.

 

 

ממה מושפע המחיר של ביטוח חובה?

ראוי לדעת מראש שבכול הנוגע לביטוח חובה, מבחינת מחיר אין הרבה מקום למשחק. כיצד בכל זאת אפשרי להוזיל עלויות? ובכן לקראת הרכישה יש לבחון אלו נתונים עשויים לשחק לטובתכם, וכמובן שיש להקפיד על נהיגה זהירה. ובכן ביטוח חובה מושפע מהנתונים הבאים: ניסיון רכיבה על אופנוע, הגיל שלכם והיסטוריית תאונות. כמו כן, גם הסוג של האופנוע והסמ"ק משפיעים על המחיר הסופי.

האם שווה לבחור בביטוח חובה מוזל?

למרות שביטוח חובה מושפע ממגוון נתונים קבועים, עדיין ניתן להוזיל עלויות. כיום נהגי אופנועים יכולים לבחור בין ביטוח חובה רגיל לבין ביטוח חובה שכולל השתתפות עצמית. הסוג השני שכולל דמי השתתפות עצמית נחשב משמעותית יותר זול. מצד שני, ברגע האמת הוא לא יסייע, אלא אם כן העלויות הרפואיות מגיעות לסכום של 25,000 ש"ח. כמו כן, מבחינת אובדן ימי עבודה, הוא לא מכסה יותר מ7 ימים. לסטודנטים רבים אין את היכולת לשלם סכומי עתק שכאלה, ועל כן מוטב לספוג את ההפרש בפוליסה ובמקביל לקוות שלעולם לא תידרשו להפעיל אותה. בהצלחה!