פינת עבודה אסתטית לא רק מעניקה אווירה נעימה בזמן העבודה אלא גם יכולה להגביר את האפקטיביות. כיצד תוכלו לעצב פינת עבודה מושלמת שתענה בדיוק לצרכים שלכם? להלן מדריך מיוחד בנושא עם מיטב הטיפים מצד המומחים.

עיצוב פינת עבודה:  כך תהפכו את המקום לפנינה

כסטודנטים, אתם מבלים לא מעט זמן בפינת העבודה לצורך למידה, כתיבה של עבודות או למידה מרחוק. בשל כך, לפינת העבודה יש חשיבות עצומה מבחינת הפרודוקטיביות אך גם לצורך יצירה של מרחב אישי בו יהיה נעים לשהות לאורך זמן, בייחוד בתקופת המבחנים. את מרחב העבודה צריך לתכנן בהתאם לצרכים שלכם, ובהתאם לכך גם את הפריטים להם תהיו זקוקים כמו שולחנות כתיבה. שולחן כתיבה מהווה את אחד מהפריטים החשובים ביותר בתהליך העיצוב, הן בשל העובדה כי הוא צריך להיות מספיק רחב כך שתוכלו למקם עליו את המחשב הנייד כמו גם מחברות וספרים נוסף למקומות אחסון שהם חשובים מאוד בעבור סטודנטים פינת עבודה מסודרת הופכת אותנו ליותר יעילים, ולכן מקומות אחסון מהווים דרך מצוינת לשמור על סדר לאורך זמן ובכך לשמור על שקט בעיניים וגם בראש. שימו לב כי נדרש גם להתאים את השולחן לגובה שלכם, כך שתוכלו לשבת בצורה ממושכת באופן שאינו פוגע בבריאותכם. מעבר לכך, בחרו בכיסא אורטופדי שמעניק תמיכה מלאה לגב כמו גם מאפשר לכם לכוונן אותו בהתאם לגובה השולחן, כך שהעבודה שלכם בפינה תהיה נוחה ונגישה.

תאורה נכונה

עדיף למקם את פינת העבודה בסמוך לחלון, כך שבמהלך היום תוכלו לעבוד וללמוד בסביבה נעימה ומוארת. עדיף להשקיע בתאורה מרכזית אחת עם אור לבן ובהיר, ובמידה ואפשר בהחלט להוסיף גם מנורת שולחן מעוצבת. מנורת שולחן מעניקה עומק לפינת העבודה ואף גורמת לתחושה של חמימות, ועל כן שילוב של מנורת שולחן בצבע בולט יכול בהחלט להקפיץ את הנראות של הפינה ולגרום לעיצוב שלכם להיות מיוחד אך גם פרקטי.

גם אסתטי וגם יעיל: עיצוב פינת עבודה מושלמת

צבע הוא שם המשחק

פינת העבודה שלכם לא צריכה להיות משעממת וגנרית. ניתן לבחור ולעצב באמצעות צבעים מונוכרומטיים כמו שחור, לבן או אפור, וגם ניתן בהחלט לצבוע קיר אחד בצבע בולט כמו ירוק בקבוק או ורוד עתיק, מתוך מטרה ליצור מיקוד לעין אך גם עניין. במקום לצבוע את הקיר, ניתן בהחלט גם לרכוש טפט מעניין בטקסטורה לצורך עיצוב אישי אך גם דומיננטי מבחינת הטעם האישי שלכם, ובהתאם לכך ליצור פינה מעוצבת  ובעלת אמירה. שימו לב כי לצבעים אותם אתם בוחרים יש אמירה – צבע ירוק לדוגמה מעודד שלווה ואילו צהוב מעורר יצירתיות, ועל כן יש חשיבות עצומה גם לצבע אותו אתם בוחרים בתהליך העיצוב. כיום ניתן דרך אפליקציות ייעודיות לבצע הדמיות של צבע על הקיר, מתוך מטרה ליצור בסופו של דבר מרחב מעוצב אך גם בעל אמירה.

לוח השראה

דרך מצוינת לעצב את פינת העבודה היא דרך לוח השראה. רכשו דרך חנויות לעיצוב הבית לוח מחיק עליו תוכלו לכתוב את המשימות שלכם למהלך היום כמו גם תאריכי הגשה של עבודות, ובנוסף לכך גם לוח ברזל עליו ניתן למקם תמונות שלכם ושל בני המשפחה או החברים, משפטים מעוררי מוטיבציה כמו גם יעדים שאתם רוצים לבקר בהם בזמן חופשת הסמסטר או בתום הלימודים. מדובר בדרך מצוינת להכניס נופך אישי לחלל אך גם לתרום לרמת יעילות גבוהה כאשר המשימות שלכם מוצגות לפניכם.

אביזרי נוי

אביזרי נוי בדמות עציצים, שטיח כמו גם נרות בהחלט יכולים לסייע לסטיילינג מדויק ונכון של פינת העבודה, אך הקפידו לבחור אותם בקפידה ולא לגרום לעומס חזותי. עדיף להשקיע בשלושה עד חמישה פריטים בלבד, כאשר הדגש יכול בהחלט להיות על מוצרי אווירה כמו נרות שמעוררים תחושות של עוררות וחיוניות לאורך היום ובוודאי בשעות הלילה.

לסיכום, עיצוב פינת העבודה צריך להיות מבוסס הן על פרקטיות והן על מענה מדויק לטעמכם האישי. אל תפחדו לשנות עם הזמן, אולם בכל הקשור לריהוט עדיף כמובן להתמקד בשולחנות וכיסאות איכותיים שגם שומרים על הבריאות וגם מקפיצים עוד יותר את הנראות של הפינה, בהתאם להשראה האישית שלכם.